För länge sen...

På den här bilden syns min mamma längst till vänster med sina två systrar och sin pappa (min morfar)
En bild som får symbolisera början. Början på kopplingen mellan Morfars Ateljé och min morfar Hugo. Jag har fått ärva min morfars fotoutrustning inkl negativ. Han har dokumenterat alla sina filmer med nummer i en bok. Varenda foto är beskrivet. Tre böcker med filmbeskrivningar har jag hemma i min atelje nu, med tillhörande negativ. Jag har i dagsläget lite dålig koll på om det finns fler. Men det jag har nu räcker så länge. Det räcker länge.
Detta är det första filmnegativet jag har scannat med min scanner. Det är taget någon gång på 50-talet. Min mamma längst till vänster med sina systrar och far (min morfar).
Bok nr 1, Film nr 1, foto nr 8. "Flickorna och jag i trädgården, stående"
Sensommaren 1955.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0